زندگی در آمریکا

هر آن چه باید درباره زندگی در آمریکا بدانید را در این نوشته گردآوری کرده ایم و در رابطه با تمام مسائل و مواردی که در زندگی در آمریکا شما با آن روبرو هستید، سخن خواهیم گفت . پس اگر قصد مهاجرت به آمریکا را دارید و یا ویزای آمریکا و اقامت آمریکا را دریافت کرده اید این مقاله را تا انتها مطالعه کنید تا اطلاعات خود را در رابطه با مسائل عمومی ، اقتصادی ، اجتماعی ، سیاسی و… افزایش دهید. پس اگر می خواهید به پاسخ بسیاری از سؤالات خود درباره شرایط زندگی در آمریکا برسید، پیشنهاد می کنیم که مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

زندگی در آمریکا

کشور آمریکا با مساحتی بالغ بر 9.834 کیلومتر مربع در قاره آمریکای شمالی واقع شده است و مقصد مهاجران بسیاری از کشورهای مختلف جهان است.
از آنجا که آمریکا یکی از برترین مقاصد مهاجرتی برای ایرانیان است در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی را درباره شرایط و هزینه های زندگی در آمریکا در اختیار شما قرار دهیم؛ اطلاعاتی درباره هزینه های زندگی و اجاره خانه و متوسط حقوق و دستمزد، شرایط تحصیل و مخارج مربوط به تحصیل در آمریکا، زبان و فرهنگ حاکم بر آمریکا، بهترین شهرها و دانشگاه های آمریکا و ….

هزینه های زندگی در آمریکا
یکی از مهم ترین مباحث که در ابتدای زندگی در هر کشوری مورد بررسی قرار می گیرد، هزینه های زندگی در آن کشور است.
هرچند هزینه زندگی در هر کشوری به سبک زندگی خود شخص برمی گردد اما اگر یک سبک زندگی استاندارد و متوسط را در نظر بگیریم می توان گفت که هزینه سالانه زندگی در امریکا حدود 10 تا 12 هزار دلار است. این هزینه با در نظر گرفتن مواردی مانند هزینه اجاره آپارتمان، حمل و نقل، خورد و خوراک و هزینه های شخصی عنوان شده است. در ادامه هزینه های زندگی در آمریکا را به تفکیک مورد بررسی می کنیم.
متوسط درآمد در آمریکا
آمریکا با وجود اقتصاد با ثبات و پیشرفته ای که دارد اما کشور ارزانی نیست و از نظر هزینه های زندگی تقریباً هم تراز با کشورهای اروپایی و پیشرفته جهان است، البته هزینه درمانی آن به نسبت بالاتر از دیگر کشورهای مشابه است.
بر اساس گزارشات رسمی BLS آمریکا، متوسط درآمد در آمریکا 936 دلار در هفته است که به معنی 48.678 هزار دلار در سال است. البته کم ترین درآمد در آمریکا 2000 دلار در ماه و بیش ترین درآمد نیز چیزی حدود 35200 دلار عنوان شده است؛ البته شغل های وابسته به تحصیلات آکادمیک درآمد بیش تری خواهند داشت.
با این حال بیش ترین درآمد در آمریکا مربوط به مشاغلی مانند پزشکان، وکلا، قاضی ها، مدیران مالی و مدیران بانکی و اساتید دانشگاه است که به طور متوسط درآمد سالیانه 169000 تا 352000 دلار دارند.

هزینه های درمانی در آمریکا
مسئله بیمه درمانی و هزینه های درمانی در آمریکا یکی از چالش های اصلی برای زندگی در آمریکا است، به طوری که می توان گفت سنگین ترین هزینه زندگی در کشور آمریکا مربوط به بخش بهداشت و درمان آن است. پوشش مراقبت های بهداشتی در آمریکا، ترکیبی است از بیمه درمانی خصوصی و پوشش بهداشت عمومی؛ در کل هزینه های درمانی در آمریکا در مقایسه با کانادا و کشورهای اروپایی به دلیل نظام درمانی آمریکا، بسیار بالاتر است.
در آمریکا برخلاف کانادا و کشورهای اروپایی، برای مراجعه به پزشک نیازی به روندهای پیچیده نیست، هم چنین پزشکان نیز آزادی بیش تری برای تجویز دارو و انواع خدمات پزشکی دارند، به همین دلیل در نظام بهداشتی آمریکا همه چیز تحت کنترل نیست و این امر منجر به بالا رفتن قیمت های خدمات پزشکی می شود.
به طور متوسط هزینه ویزیت پزشک در آمریکا 100 دلار و ویزیت دندانپزشک 92 دلار است.

هزینه اجاره خانه در آمریکا
هزینه اجاره آپارتمان در شهرهای مختلف آمریکا با هم متفاوت است به طوری که در شهری مانند دالاس هزینه متوسط اجاره آپارتمان یک خوابه ماهیانه 700 دلار و در ایالتی مانند کالیفرنیا بالای 1000 دلار خواهد بود.
اما اگر بخواهیم میانگین اجاره خانه را در آمریکا بگوییم، می توان گفت که برای هر واحد آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر 1359 دلار و خارج از مرکز شهر 1081 دلار در ماه باید پرداخت نمود.
اگر خانواده پرجمعیتی دارید و قصد اجاره آپارتمان سه خوابه در آمریکا را دارید، متوسط اجاره آن ر مرکز شهر 2150 دلار و خارج از مرکز شهر 1721 دلار خواهد بود.

هزینه خرید خانه در کشور آمریکا
میانگین هزینه خرید خانه در آمریکا به ازای هر متر مربع و در مرکز شهر 3543 دلار و خارج از مرکز شهر 2118 دلار است.
هزینه های خدمات شهری در آمریکا (هزینه آب، برق، اینترنت ، گرمایش، سرمایش، دفع زباله)
در کشور آمریکا، میانگین هزینه خدمات شهری برای یک آپارتمان 85 متری مبلغ 163.16 دلار و هزینه 1 ساعت برای امور نظافتی توسط یک نظافتچی 22 دلار است.

بانکداری در آمریکا
دلار ایالات متحده $/USD واحد پول رسمی این کشور است. داشتن حساب بانکی در آمریکا مدیریت امور مالی خود را در حین تحصیل در خارج از کشور ارزان تر و آسان تر می کند. هنگام ورود می توانید یک حساب بانکی و کارت نقدی ایجاد کنید. در اکثر مغازه ها و رستوران ها می توانید به راحتی با پول نقد و کارت پرداخت کنید.

هزینه لوازم مصرفی سوپرمارکتی (گوشت، شیر، ذرت و …) در آمریکا
با توجه به این که آمریکا یکی از پیشرفته ترین و بزرگ ترین کشورهای تولیدکننده محصولات کشاورزی و انواع فرآورده های غذایی در جهان به شمار می رود، قیمت مواد غذایی مانند گوشت، شیر، سویا، ذرت و دیگر کالاهای سوپرمارکتی بسیار مناسب و مقرون به صرفه است. به طوری که با صرف هزینه ای در حدود 100 دلار می توانید سبد غذایی خود را تأمین کنید.
به عنوان نمونه قیمت یک بطری شیر یک لیتری 0.83 دلار، 500 گرم گوشت مرغ در آمریکا 1.3 دلار، یک کیلوگرم گوشت گاو 11.43 دلار است.

شهرهای ارزان در کشور آمریکا
ایالت کالیفرنیا و ایالت نیویورک از گران ترین ایالت ها برای زندگی در آمریکا هستند، بنابراین در صورتی که قصد اقامت دائم در آمریکا را دارید بهتر است ابتدا زندگی را در شهرهای ارزان آمریکا شروع کنید. تعدادی از کم هزینه ترین شهرهای امریکا عبارتند از:
شهر ال پاسوEl Paso: این شهر در ایالت تگزاس واقع شده است و هم مرز با مکزیک است. نرخ اجاره خانه در ال پاسو نسبت به دیگر شهرهای ایالت متحده ارزان تر است و به طور میانگین هزینه اجاره خانه برای یک واحد آپارتمان یک خوابه در این شهر حدود 710 دلار است؛ در کل این شهر یکی از شهرهای کم هزینه برای زندگی در آمریکا به شمار می رود.
شهر ویچیتا Wichita: این شهر در ایالت کانزاس و در بخش مرکزی آمریکا قرار دارد، میانگین اجاره خانه در ویچیتا برای آپارتمان یک خوابه 763.64 دلار عنوان شده است.
از دیگر شهرهای کم هزینه در کشور آمریکا می توان به شهرهای زیر اشاره کرد:

  • شهر لینکولن Lincoln در ایالت نبراسکا
  • شهر توسان Tucson در ایالت آریزونا
  • شهر لکسزینگتون Lexington در ایالت کنتاکی
  • شهر البوکرکی Albuquerque در ایالت نیومکزیکو
  • شهر ساحلی کورپس کریستی Corpus Christi در ایالت تگزاس و در مجاورت خلیج مکزیک
  • شهر میزا Mesa در ایالت آریزونا، شهر لوییزویل Louisville در ایالت کنتاکی
  • شهر اوماها Omaha در ایالت نبراسکا
  • شهر ممفیس Memphis دومین شهر پرجمعیت در ایالت تنسی آمریکا
  • شهر گرینزبورو Greensboro در ایالت کارولینای شمالی
  • شهر تالسا Tulsa در ایالت اوکلاهامای آمریکا
  • شهر ویرجینیابیچ Virginia Beach در ایالت ویرجینیا
  • شهر پلینو Plano در ایالت تگزاس

سیستم مالیاتی در آمریکا
مالیات یکی از اصلی ترین مباحث اقتصادی در کشور آمریکا است به طوری که تقریباً باید به ازای هرچیزی مالیات بپردازید و همین امر یکی از دلایل اقتصاد با ثبات در این کشور محسوب می شود.
مهم ترین مالیاتی که مهاجران در آمریکا با آن مواجه هستند مالیات بر درآمد یا مالیات فدرال است که ارتباط مستقیم با نوع و میزان درآمد شخص دارد.
از مهم ترین قوانینی که در نظام مالیاتی آمریکا وجود دار د این است که برای درآمدهای کم تر از 8900 دلار در سال، 10 درصد از درآمد به عنوان مالیات در نظر گرفته می شود؛ چنان چه درآمد فرد بالاتر از 8900 دلار در سال باشد، 15 دررصد از درآمد او به عنوان مالیات باید به دولت پرداخت شود.

سیستم آموزشی در کشور آمریکا
اگر دارای فرزند باشید و یا قصد ادامه تحصیل در کشور آمریکا را داشته باشید، قطعاً یکی از سؤالات شما قبل از مهاجرت و زندگی در آمریکا، در مورد سیستم آموزشی این کشور است.
در ساختار آموزشی آمریکا، تحصیلات عمومی از 6 سالگی شروع می شود و همانند ایران 12 سال به طول می انجامد که بعد از پایات 12 سال موفق به اخذ دیپلم می شوند. کودکان در این کشور در 6 سال اول، مقطع ابتدایی را می گذرانند و 6 سال دوم را در مقطع دبیرستان به تحصیل خواهند پرداخت.
تحصیل در مقطع دبیرستان در آمریکا، به دو بخش تقسیم می شود که شامل Moddle School و High School است.
تحصیلات دانشگاهی نیز در آمریکا با عنوان Post Secondary Education شناخته می شود که در ابتدا دارای یک مقطع معادل فوق دیپلم با عنوان Associaate است که در کالج ها و یا مراکز فنی و حرفه ای گذرانده می شود.
بسیاری از دانشگاه های آمریکا جزء معتبرترین و مطرح ترین دانشگاه های جهان به شمار می روند؛ 10در ادامه عنوان 10 دانشگاه برتر در کشور آمریکا را عنوان خواهیم کرد:

1. مؤسسه فنی کالیفرنیا
2. دانشگاه استنفورد
3. دانشگاه MIT
4. دانشگاه پرینستون
5. دانشگاه هاروارد
6. دانشگاه ییل
7. دانشگاه شیکاگو
8. دانشگاه پنسیلوانیا
9. دانشگاه جان هاپکینز
10. دانشگاه بارکلی کالیفرنیا

سیستم حمل و نقل در کشور آمریکا
برعکس کشورهای اروپایی، آمریکایی ها چندان از سیستم حمل و نقل عمومی استفاده نمی کنند و ترجیح می دهند از ماشین های شخصی خود استفاده کنند، به طوری که در اکثر خانواده های آمریکایی حداقل یک ماشین وجود دارد. به علاوه در بیش تر شهرهای آمریکا استفاده از تاکسی ها و انواع اپلیکیشن های درخواست ماشین مانند Uber و lyft بسیار رایج است.
اتوبوس ها در آمریکا عموماً در سه درجه بندی فعالیت می کنند که درجه اول آن دارای نرخ گرانتر و کیفیت بالاتری است؛ مترو نیز در این کشور از تعرفه بسیار پایینی برخوردار است و در صورتی که بلیط مترو را به صورت ماهیانه خریداری کنید می توانید از طرح های تخفیفی فصلی نیز استفاده کنید.
بهتر است بدانید که با وجود قطارهای سریع السیر در این کشور، مردم آمریکا بیش تر ترجیح می دهند که سفرهای بین شهری خود را به صورت هوایی انجام دهند و سفر با قطار و سپس اتوبوس در رده های بعدی قرار می گیرد. در کل در سیستم حمل و نقل آمریکا از جدیدترین تکنولوژی ها استفاده می شود.
لازم به ذکر است که قوانین رانندگی در آمریکا بسیار مهم بوده و در صورت سرپیچی از آن با جریمه های سنگین روبرو خواهید شد.

گواهینامه و خرید ماشین در آمریکا
در ایالات متحده گواهینامه حکم یک کارت شناسایی معتبر را دارد که میتوان از آن برای احراز هویت استفاده کرد. نوع و شیوه اخذ گواهینامه با توجه به کلاس های غیرتجاری، تجاری و موتورسیکلت دسته بندی می شود اما در کل برای اخذ گواهینامه در آمریکا نیاز به معاینه چشم، امتحان عملی، امتحان کتبی و مطالعه کتابچه قوانین رانندگی مربوط به این کشور است.
در آمریکا با گواهینامه بین المللی تنها اجازه دارید که تا 6 ماه ماشین اجاره کنید اما اگر قصد رانندگی بیش تر از 6 ماه و خرید ماشین در آمریکا را دارید باید دوره2های مربوطه را در آمریکا بگذرانید و برای خرید ماشین نیز باید به مشاوره های خرید ماشین معتبر در این کشور مراجعه کنید.

محیط کاری در آمریکا
برای آمریکایی ها سخت کوشی در محیط کار بسیار حائز اهمیت است و یک رقابت سخت در فعالیت های روزمره حاکم است، به طوری که بیش از 70 درصد از مردم آمریکا اعتقاد دارند که مهم ترین بخش زندگی آن ها کارشان است. در محیط کاری رقابت سخت و تلاش مستمر حرف اول را می زند.
جالب است بدانید که مردم آمریکا جویدن آدامس در طول کار را بسیار بد قلمداد می کنند، هم چنین برخی از شوخی ها و یا بروز رفتارهای غیرکاری در محیط کار و اداره در امریکا می تواند برای شخص مشکل ساز شود.

حمل اسلحه در آمریکا
بهتر است بدانید که آمریکا با این که فقط 5 درصد از جمعیت جهان را به خود اختصاص می دهد اما نزدیک به 35 درصد از سلاح های شخصی در خانه ها در این کشور نگه داری می شود.
در آمریکا برخلاف ایران، شهروندان در صورت داشتن مجوز از نظر قانونی می توانند اسلحه شخصی خود را داشته باشند و همین مسئله باعث شده است امنیت به یکی از دغدغه های شهروندان تبدیل شود به خصوص در ایالت هایی که قوانین ساده تری در قبال حمل اسلحه حاکم است.

فرهنگ مردم آمریکا
با توجه به حجم عظیم مهاجران، فرهنگ های مختلفی در کشور آمریکا وجود دارد و حتی گاهی این فرهنگ ها با هم ادغام شده اند؛ این گستردگی فرهنگ ها تا به حی است که برخی ایالات متحده را به عنوان دیگ ذوب توصیف می کنند که در ان فرهنگ2های مختلف، طعم خود را به فرهنگ آمریکایی اضافه کرده اند. به عنوان مثال جوامع اسپانیایی زبان کاتولیک در کنار حفظ زبان و سنت  های فرهنگی خانوادگی خود، در جامعه شهری امریکا ادغام شده اند و بسیاری دیگر از روش های فرهنگی آمریکا را پذیرفته اند. اما در کل آمریکایی ها عموما افرادی آرام هستند و رفتاری دوستانه دارند که برای استقلال، سخت کوشی و شوخ طبعی ارزش قائل هستند.

زبان در آمریکا
بر اساس گفته دولت آمریکا، هیچ زبان رسمی در کشور آمریکا وجود ندارد هر چند نود درصد از جمعیت ایالت متحده و اکثر مشاغل رسمی به زبان انگلیسی صحبت می کنند. بعد از زبان انگلیسی بیش ترین زبان هایی که در آمریکا مورد استفاده مردم است شامل اسپانیایی، چینی، فرانسوی و آلمانی است؛ با این حال می توان گفت که اکثر زبانهای رایج دنیا در این کشور صحبت می شود.

دین مردم در کشور آمریکا
بر اساس آزادی مذهبی که در ایالات متحده آمریکا وجود دارد، تقر یباً هر دین شناخته شده ای در این کشور وجود دارد. بر اساس اطلاعات منشر شده توسط مرکز تحقیقاتی پیو Pew Research Center، در سال 2017 حدود 71 درصد از مردم آمریکا خود را مسیحی معرفی کرده اند و 6 درصد نیز پیرو ادیان غیرمسیحی بوده اند. جالب است بدانید که بر اساس همین تحقیق حدود 23 درصد از افراد در این تحقیق گفته اند که هیچ گونه وابستگی مذهبی ندارند.

آب و هوای کشور آمریکا
کشور آمریکا کشوری با وسعت زیاد است و به همین دلیل در بخش های مختلف آن آب و هوای مختلفی حاکم است. به طور خلاصه می توان گفت که در ایالت های بخش جنوبی کشور آمریکا (آریزونا، نیومکزیکو، جنوب کالیفرنیا، جنوب غربی نوادا) آب و هوای گرمسیری که دارای تابستان های گرم و مرطوب و زمستان هایی با دمای مطلوب و نه چندان سرد حاکم است.
در بخش غرب آمریکا که کوهستان راکی در این بخش قرار گرفته است آب و هوای کوهستانی یا آلپی حاکم است، در این قسمت زمستان هایی سرد و پر برف در انتظار ساکنان است.
بخش شمال غربی آمریکا از جمله ایالت های واشنگتن و اورگن به بارندگی زیاد مشهور هستند. و در نهایت قسمت شمال شرقی کشور آمریکا از جمله ایالت های ورمونت،مین، نیوهمپشایر از طبیعت چهار فصل به همراه زمستان هایی با برف ها و طوفان های سنگین شناخته می شود.

میانگین آب و هوا در آمریکا
زمستان (دسامبر-فوریه): دمای سرد زمستان با برف و دریاچه های یخ زده، مناسب برای اسکی و اسکیت روی یخ. میانگین دما بین 0 تا 9 درجه سانتی گراد است.
بهار (مارس-مه): پایان فصل بارندگی به معنای آفتاب بیشتر و شاخ و برگ زیبا است. میانگین دما بین 2 تا 17 درجه سانتی گراد است.
تابستان (ژوئن تا آگوست): تابستان های معتدل و مطبوع با بارش کمتر و نسیم های گرم غیرعادی است. میانگین دما بین 10 تا 22 درجه سانتی گراد است.
پاییز (سپتامبر-نوامبر): با شروع فصل بارانی، نوامبر معمولا مرطوب ترین ماه است. میانگین دما بین 3 تا 19 درجه سانتی گراد است.

با زندگی در بلینگهام، آب و هوای اقیانوسی دریایی را تجربه خواهید کرد که تحت تأثیر رشته کوه های کاسکید و کوه های المپیک همسایه است. این رشته کوه ها سایه ای از باران ایجاد می کنند و بلینگهام را از بسیاری از بارندگی هایی که در جنوب سیاتل مشاهده می شود، محافظت می کنند.

ایمنی و مراقبت های بهداشتی
ایالات متحده آمریکا مکانی امن برای زندگی است. به عنوان یک دانشجوی بین المللی و یا، شما مشمول قوانین و حمایت های مشابه شهروندان آمریکایی هستید. بلینگهام شهری آرام با نرخ جرم و جنایت پایین است. ایمنی شما در حین تحصیل در خارج از کشور اولویت اصلی است، به همین دلیل است که اکثر دانشگاه ها خدمات پلیس در محوطه دانشگاه دارند. افسران پلیس دانشگاه وسترن واشنگتن توسط ایالت واشنگتن مأمور می شوند و در محوطه دانشگاه توسط دانشجویانی که به عنوان دستیاران ایمنی عمومی یا کت های سبز شناخته می شوند، حمایت می شوند تا اسکورت ایمنی ارائه دهند.

تعطیلات در کشور آمریکا
از روزهای که در امریکا به عنوان تعطیلات رسمی یاد می شود:

  • 4 ژوئیه، روز استقلال آمریکا از بریتانیا
  • روز یادبود، آخرین دوشنبه ماه مه (برای کسانی که در خدمت سربازی جان باخته اند)
  • روز کارگر، در اولین دوشنبه ماه سپتامبر جشن گرفته می شود
  • روز شکرگذاری، در پنج شنبه چهرم ماه نوامبر
  • 11 نوامبر، روز یادبود سربازان بازنشسته
  • 25 دسامبر، روز کریسمس
  • روز رئیس جمهور، (به مناسبت تولد جورج واشنگتن و آبراهام لینکلن) سومین دوشنبه ماه فوریه
  • 5 می، جشن سینکو دومایو که به مناسبت پیروزی مکزیک بر فرانسه صورت می گیرد

بهترین شهرها برای زندگی در آمریکا
برای رتبه بندی بهترین شهرهای آمریکا برای زندگی عوامل گوناگونی از جمله نوع آب و هوا، بازار کار و متوسط درآمد، هزینه های زندگی، نرخ مالیات، قیمت املاک،کیفیت امکانات اموزشی و نظام درمانی و … در نظر گرفته می شود. بر همین اساس این رتبه بندی شامل شهرهای زیر می شود:

  •  شهر بولدر در ایالت کلرادو
  •  شهر هاتسویل در ایالت آلاباما
  •  شهر فایت ویل در ایالت آرکانزاس
  •  شهر آستین در ایالت تگزاس
  •  شهر آن آربر در ایالت میشیگان
  •  شهر دنور در ایالت کلرادو
  •  شهر سانفرانسیسکو در ایالت کالیفرنیا
  •  شهر سیاتل در ایالت واشنگتن

تحصیل در آمریکا

آمریکا مرکز یکی از بزرگترین جمعیت جهان از دانشجویان بین المللی در آموزش عالی است. در مهاجرت به آمریکا، به عنوان چهارمین کشور بزرگ جهان از نظر مساحت و جمعیت، کشوری را تجربه خواهید کرد که امکانات بی پایانی برای ماجراجویی ارائه می دهد. در این مقاله میخواهیم در رابطه با زندگی در آمریکا صحبت کنیم

یک تجربه دانشجویی عالی

تحصیل در خارج از کشور یک فرصت در طول زندگی است و تحصیل در آمریکا یک راه باورنکردنی برای یادگیری بیشتر در مورد خود و جهان است. ایالات متحده آمریکا از 50 ایالت و یک منطقه فدرال تشکیل شده است که هر کدام هویت منحصر به فرد خود را دارند. با زندگی در اینجا، وارد یک جامعه گرم و متنوع خواهید شد که از شما برای تبدیل شدن به یک شهروند جهانی کامل حمایت می کند. توجه داشته باشید در صورتی که در رابطه با ویزای تحصیلی آمریکا نیاز به مشاوره دارید و یا سوالی دارید هموارده در خدمت شما هستیم.

زندگی در آمریکا

مسافرت رفتن

سفر در سراسر ایالات متحده با اتومبیل، اتوبوس، قطار و هواپیما آسان است. برای پرواز از ایالت به ایالت یا قلمروهای ایالات متحده، به مدارک مهاجرت و یک مدرک شناسایی نیاز دارید. اینها ممکن است شامل پاسپورت معتبر و منقضی نشده شما (با تاریخ پایان حداقل شش ماه آینده)، ویزای I-20 معتبر و منقضی نشده، ویزای I-94 یا ایالات متحده (منقضی شده یا منقضی نشده باشد، مگر اینکه در حال لغو ویزا باشید).
زندگی در واشنگتن
تقریباً 2500 مایل خط ساحلی در واشنگتن، رشته کوه های چشمگیر، آتشفشان ها و دشت های وسیع وجود دارد. واشنگتن یکی از سازگارترین ایالت های آمریکا با محیط زیست است. در عرض چند دقیقه از محوطه دانشگاه می توانید پیاده روی، قایقرانی، پارو سواری یا اسکی و اسنوبورد را در زمستان امتحان کنید.
اگر در صدد مهاجرت به آمریکا هستید و قصد اخذ ویزای  آمریکا را دارید، ویزا سفیر در کنار شماست تا شما آسان تر به روهایتان دست بیابید.

هیچ وقت دیر نیست همین الان شروع کن

از ما مشاوره رایگان دریافت کن و آینده شغلیتو تضمین کن

مشاوره تخصصی



دیدگاه ها

ایمیل و شماره شما منتشر نخواهد شد